مرحبا بكم في موقع مواقيت الصلاة

أفضل مصدر لأدق أوقات الأذان والصلاة

Rabbana La Tuzigh Quloobana Dua: Meaning and Benefits

Navigating through life’s trials can often lead individuals away from their spiritual path, causing hearts to go astray. The “Rabbana La Tuzigh Quloobana” Dua, found in the Quran’s Surah Al-Imran, is a soothing appeal for divine guidance and grace.

This blog post explains all about this Dua, including its meaning, transliteration, and the benefits it provides us. So, let’s dive in!

Full Dua in Arabic and its Pronunciation

Rabbana La Tuzigh Quloobana Dua: Meaning and Benefits

The full Dua in Arabic is:

رَبَّنَا لَا تُزِغْ قُلُوبَنَا بَعْدَ إِذْ هَدَيْتَنَا وَهَبْ لَنَا مِن لَّدُنكَ رَحْمَةً ۚ إِنَّكَ أَنتَ ٱلْوَهَّابُ

You can find this Dua in the third chapter of the Quran, Surah Al-Imran, verse no. 8.

To help you say it right, here’s a simple way to pronounce it:

“Rabbana la tuzigh quloobana ba’da ith hadaytana wa hab lana milladunka rahmah innaka antal wahhab.”

Each word is important as we ask Allah SWT for mercy and guidance. This Dua helps keep our hearts from going astray. We must say every part with deep faith and respect for Allah SWT’s power and love.

  • Are you searching for the most accurate Athan and Prayer times? You have come to the right place! Feel free to click on the hyperlink.

English Translation and Meaning of the Dua

English Translation and Meaning of the Dua

This Dua is translated into English like this:

“Our Lord! Do not let our hearts deviate after you have guided us. Grant us Your mercy. You are indeed the Giver ˹of all bounties˺.3: 8.

We call out to Allah SWT as ‘our Lord’. This shows that He is close to us. When we say, “Do not let our hearts deviate,” we ask Him to keep our hearts safe from evil paths or bad decisions. The phrase ‘You have guided us’ implies that only He can lead us down the right path in life.

‘Grant us Your mercy,’ here, we seek His love and forgiveness for every wrong thing we do or think of doing. We end with ‘Indeed, You are the Giver’ because only Allah SWT gives without any limit or condition.

  • Download Muslim Sadiq app, and enjoy all top-notch features for everyday activities!

Commentary and Benefits of the Dua

Commentary and Benefits of the Dua

The Dua “Rabbana La Tuzigh Quloobana” has profound significance. It serves as a protective shield for believers. We ask Allah SWT to keep our hearts from wandering with this Dua. We don’t want to go astray after receiving guidance from Allah SWT.

This Dua also requests His mercy. We pray to Him to keep us on the right track and away from evil. Using this Dua frequently brings many blessings into our lives. It can purify our hearts and bring Allah’s mercy on us.

Making this supplication demonstrates that we recognize that we require His assistance daily in order to be good people. This is why we must repeat it frequently during our daily prayers.

  • Read Al Quran along with transliteration and interpretation in the easiest way possible.

Conclusion

In the Quran, the “Rabbana La Tuzigh Quloobana” Dua from Surah Al Imran is a powerful supplication, seeking Allah SWT’s guidance and mercy to protect our hearts from straying. It reminds us of our dependence on Allah SWT’s help in staying on the right path and serves as a reminder of His boundless generosity. Frequent recitation of this Dua can bring spiritual benefits and strengthen our faith.

  • Looking for the Islamic holidays and important dates? Please click the hyperlink to access the up-to-date list.

FAQs

What does the “Rabbana La Tuzigh Quloobana Dua” mean?

The Rabbana La Tuzigh Quloobana Dua is a prayer to Allah SWT. It says not to let our hearts wander after He has guided us. As the bestower, we ask for His grace.

Where can we find this Dua in the Holy Quran?

This Dua is found in Surah Al-Imran, verse 8 [3:8].

Does reciting this Dua protect us from Shaitan’s tricks?

Yes! Reciting ‘Rabbana la tuzigh quloobana’ protects our hearts from Shaitan and wicked people who would tempt us to sin or be stubborn.

Besides ‘Rabbna La Tuzigh Quloobana’, are there other Duas that have benefits too?

Absolutely! Other beneficial Duas include “Rabbghfirli Wa liwalidayya”, which means forgive me and my parents; “HasbunAllahu Wa Ni’mal Wakeel”, which means Allah alone is enough for us; and “Allaahumma Rahmataka Arju”, which asks for His mercy.

دعاء ربانا لا تزيغ قلوبانا: المعنى والفوائد

إن التنقل عبر تجارب الحياة يمكن أن يؤدي في كثير من الأحيان إلى إبعاد الأفراد عن مسارهم الروحي، مما يؤدي إلى ضلال القلوب. إن دعاء "ربنا لا تزيغ قلوبانا" الموجود في سورة آل عمران في القرآن الكريم، هو نداء مهدئ للهداية الإلهية والنعمة. يشرح منشور المدونة هذا كل شيء عن هذا الدعاء، بما في ذلك معناه وترجمته الصوتية والفوائد التي يوفرها لنا. لذلك، دعونا نتعمق!

الدعاء كاملا باللغة العربية ونطقه

دعاء الربانه الطوزيق قلوبنا: المعنى والفوائد الدعاء الكامل باللغة العربية هو: رَبَّنَا لَا تُزِغْ قُلُوبَنَا بَعْدَ إِذْ هَدَيْتَنَا وَهَبْ لَنَا مِن لَدُنكَ رَحْمَةً ۚ إِنَّكَ أَنتَ ٱلْوَهَابُ تجدون هذا الدعاء في السورة الثالثة من القرآن، سورة آل عمران، الآية رقم. 8. لمساعدتك على نطقها بشكل صحيح، إليك طريقة بسيطة لنطقها: "ربنا لا توزغ قلوبنا بعدا حدايتنا وهاب لانا ملادنكا رحمة إنك أنت وهاب." كل كلمة مهمة ونحن نسأل الله سبحانه وتعالى الرحمة والهداية. هذا الدعاء يساعد على الحفاظ على قلوبنا من الضلال. يجب أن نقول كل جزء بإيمان عميق واحترام لقوة الله سبحانه وتعالى ومحبته.

الترجمة الإنجليزية ومعنى الدعاء

الترجمة الإنجليزية ومعنى الدعاء تتم ترجمة هذا الدعاء إلى اللغة الإنجليزية مثل هذا: "ربنا لا تزغ قلوبنا بعد إذ هديتنا وهب لنا رحمتك إنك أنت المعطي".3: 8. نحن ندعو الله سبحانه وتعالى باسم "ربنا". وهذا يدل على أنه قريب منا. وعندما نقول: "لا تزغ قلوبنا"، نسأله أن يحفظ قلوبنا من طرق الشر أو القرارات السيئة. إن عبارة "لقد هديتنا" تعني أنه وحده القادر على إرشادنا إلى الطريق الصحيح في الحياة. ""وامنحنا رحمتك"" هنا نطلب محبته وغفرانه لكل خطأ نفعله أو نفكر في فعله. وننتهي بـ "إنك أنت المعطي" لأن الله وحده يعطي دون أي حد أو شرط.

شرح الدعاء وفوائده

شرح الدعاء وفوائده إن دعاء "ربنا لا تزيغ قلوبانا" له أهمية عميقة. فهو بمثابة درع وقائي للمؤمنين. نسأل الله سبحانه وتعالى أن يحفظ قلوبنا من الزوال بهذا الدعاء. لا نريد أن نضل بعد تلقي الهداية من الله سبحانه وتعالى. هذا الدعاء يطلب رحمته أيضًا. ونسأل الله أن يهدينا إلى الصواب ويبعدنا عن الشر. استخدام هذا الدعاء في كثير من الأحيان يجلب الكثير من البركات في حياتنا. يمكن أن يطهر قلوبنا ويجلب لنا رحمة الله. إن تقديم هذا الدعاء يوضح أننا ندرك أننا نحتاج إلى مساعدته يوميًا حتى نكون أشخاصًا صالحين. ولهذا يجب علينا أن نكررها كثيرًا في صلواتنا اليومية.
  • اقرأ سورة القرآن مع الترجمة الصوتية والتفسير بأسهل طريقة ممكنة.

الاستنتاج

في القرآن، دعاء "ربنا لا تزيغ قلوبنا" من سورة آل عمران هو دعاء قوي يطلب الهداية والرحمة من الله سبحانه وتعالى لحماية قلوبنا من الضلال. إنه يذكرنا باعتمادنا على مساعدة الله سبحانه وتعالى في البقاء على الطريق الصحيح، ويكون بمثابة تذكير بكرمه اللامحدود. إن تلاوة هذا الدعاء بشكل متكرر يمكن أن تجلب فوائد روحية وتقوي إيماننا.
  • هل تبحث عن الأعياد الإسلامية والتواريخ المهمة؟ الرجاء النقر فوق الارتباط التشعبي للوصول إلى القائمة المحدثة.

الأسئلة الشائعة

ماذا تعني "ربانة لا توزغ قلوبانا دوا"؟

إن Rabbana La Tuzigh Quloobana Dua هي صلاة إلى الله سبحانه وتعالى. ويقول أن لا تهيم قلوبنا بعد أن هدانا. كالمعطي، نطلب نعمته.

أين نجد هذا الدعاء في القرآن الكريم؟

هذا الدعاء موجود في سورة آل عمران، الآية 8 [3:8].

هل قراءة هذا الدعاء تحمينا من كيد الشيطان؟

نعم! إن تلاوة "ربنا لا تزيغ قلوبانا" تحمي قلوبنا من الشيطان والأشرار الذين قد يغريوننا بالخطيئة أو العناد.

إلى جانب "ربنا لا تزيغ قلوبنا"، هل هناك أدعية أخرى لها فوائد أيضا؟

قطعاً! ومن الأدعية المفيدة الأخرى "رب غفرلي وليوالي" أي اغفر لي ولوالدي. "حسبنا الله ونعمل وكيل" أي يكفينا الله وحده. و"اللهم رحمة الله أرجو" التي تطلب الرحمة.

المنشورات ذات الصلة