مرحبا بكم في موقع مواقيت الصلاة

أفضل مصدر لأدق أوقات الأذان والصلاة

Rabbi la Tatharni Fardan wa Anta Khairul Waritheen: Meaning, Significance and Benefits

Navigating the profound layers of Quranic verses can be tough, especially when it comes to understanding specific prayers or Duas. One such prayer is “Rabbi la Tatharni Fardan wa Anta Khairul Waritheen”; a beautiful supplication mentioned in Surah Al-Anbya Verse 89th.

This blog post will explain in-depth what this Dua means in English, how to pronounce it, and why it is significant. Keep reading for a deeper insight into this powerful verse from the Holy Quran.

Pronunciation and Arabic Script of the Dua

Pronunciation and Arabic Script of the Dua

Arabic Script:

رَبِّ لَا تَذَرْنِى فَرْدًۭا وَأَنتَ خَيْرُ ٱلْوَٰرِثِينَ

Transliteration:

Rabbi la Tatharni Fardan wa Anta Khairul Waritheen. (21:89)

This Dua is easy to spell; you just have to follow the transliteration closely. This Dua comes from the Holy Quran; you will find it in Surah Al Anbya verse 89.

It is critical to know how to recite the Dua. It will help if you practice it frequently to avoid making mistakes when saying it out loud during prayers or other times of need.

  • For the most accurate Athan and Prayer times, please click here

Meaning of “Rabbi la Tatharni Fardan wa Anta Khairul Waritheen” in English

Meaning of Rabbi la Tatharni Fardan wa Anta Khairul Waritheen in English

The English meaning of this Quran verse is: “My Lord, do not leave me alone [with no heir], while You are the best of inheritors.”

Prophet Zakaria (Peace Be Upon Him) recited this Dua. He begged Allah SWT to give him a son who would carry on his work after he died.

This Dua is unique in asking for assistance when lonely or weak. According to the words, Allah SWT is the best provider and helper. So, when we say this Dua, we can put our trust in Allah’s ability to look after us and provide for our needs.

  • Download Muslim Sadiq app, and enjoy all top-notch features for everyday activities!

Significance and Benefits of Reciting this Dua

You can benefit from saying the Dua “Rabbi la Tatharni Fardan wa Anta Khairul Waritheen” in various ways. It expresses trust in Allah SWT, who controls everything.

The Main benefit of reciting this Dua is that it may allow you to have a child with Allah’s permission. This Dua is very powerful because these are the words of Prophet Zakariyya. When he asked Allah using these words, Allah granted him Yahya even though Prophet Zakariyya’s wife was infertile.

  • Read Al Quran along with interpretation in the easiest way possible by clicking here

Conclusion

“Rabbi la Tatharni Fardan wa Anta Khairul Waritheen” is a special Dua from the Quran. It asks for help when we feel alone and weak. This Dua reminds us that Allah SWT is always there with us.

You can say this Dua to ask Allah SWT to give you strength when you feel lonely or need support. It is considered as one of the best Duas for asking Allah SWT for a child.

  • Islamic holidays and important dates are listed here

FAQs

What does “Rabbi la Tatharni Fardan wa Anta Khairul Waritheen” mean in English?

This is part of a Dua from Al Quran – 21:89, made by Prophet Zakaria, Peace Be Upon Him. In English, it means “My Lord! Do not leave me childless, though You are the Best of Successors.”

Why is this Dua important?

Muslim couples can use this Dua if they cannot have a child since this is the same Dua that Prophet Zakariyya recited for the same purpose.

What does ‘Waris’ or ‘Warith’ mean?

‘Waris’ is an Arabic term commonly translated into English as supporter or inheritor.

ربي لا تطهرني فردان وأنت خير الوارثين: المعنى والأهمية والفوائد

قد يكون التنقل في الطبقات العميقة من الآيات القرآنية أمرًا صعبًا، خاصة عندما يتعلق الأمر بفهم صلوات أو أدعية معينة. إحدى هذه الصلوات هي "الحاخام لا تطهرني فردان وأنت خير الوارثين". دعاء جميل ورد في سورة الأنبياء الآية 89. ستشرح مشاركة المدونة هذه بشكل متعمق ما يعنيه هذا الدعاء باللغة الإنجليزية، وكيفية نطقه، وسبب أهميته. استمر في القراءة للحصول على نظرة أعمق لهذه الآية القوية من القرآن الكريم.

نطق الدعاء وكتابته باللغة العربية

نطق الدعاء وكتابته النص العربي: رَبِّ لا تذَرني فَرْدًۭا وَأَنتَ خَيْرُ الْوَوَارِثِينَ الترجمة الصوتية: الحاخام لا تثارني فردان وأنت خير الوارثين. (21:89) هذا الدعاء سهل التهجئة؛ عليك فقط متابعة الترجمة عن كثب. هذا الدعاء يأتي من القرآن الكريم؛ تجده في سورة الأنبياء الآية 89. ومن الأهمية بمكان أن نعرف كيفية قراءة الدعاء. سيكون من المفيد أن تمارسها بشكل متكرر لتجنب ارتكاب الأخطاء عند قولها بصوت عالٍ أثناء الصلاة أو في أوقات الحاجة الأخرى.
  • للحصول على أدق أوقات الأذان والصلاة، يرجى النقر هنا

معنى رابي لا تطهرني فردان وأنت خير الوارثين باللغة الإنجليزية

معنى ربي لا تطهرني فردان وأنت خير الوارثين باللغة الإنجليزية المعنى الإنجليزي لهذه الآية القرآنية هو: "رب لا تتركني وحدي [بلا وارث] وأنت خير الوارثين". قرأ النبي زكريا (عليه السلام) هذا الدعاء. سأل الله سبحانه وتعالى أن يرزقه ولداً يواصل عمله بعد وفاته. هذا الدعاء فريد من نوعه في طلب المساعدة عندما تكون وحيدًا أو ضعيفًا. وعلى قول الله سبحانه وتعالى هو نعم الرازق والمعين. لذلك، عندما نقول هذا الدعاء، يمكننا أن نضع ثقتنا في قدرة الله على الاعتناء بنا وتوفير احتياجاتنا.

أهمية وفوائد قراءة هذا الدعاء

يمكنك الاستفادة من قول دعاء "ربي لا تطهرني فردان وأنت خير الوارثين" بطرق مختلفة. إنه يعبر عن الثقة في الله سبحانه وتعالى، الذي يتحكم في كل شيء. الفائدة الرئيسية من قراءة هذا الدعاء هي أنه قد يسمح لك بإنجاب طفل بإذن الله. هذا الدعاء قوي جدًا لأنه كلام النبي زكريا. وعندما سأل الله بهذه الكلمات، رزقه الله يحيى رغم أن زوجة النبي زكريا كانت عقيماً.
  • اقرأ القرآن مع التفسير بأسهل طريقة ممكنة بالضغط هنا

الاستنتاج

"رابي لا تطهرني فردان وأنت خير الوارثين" هو دعاء خاص من القرآن. يطلب المساعدة عندما نشعر بالوحدة والضعف. يذكرنا هذا الدعاء بأن الله سبحانه وتعالى موجود معنا دائمًا. يمكنك قول هذا الدعاء لتطلب من الله سبحانه وتعالى أن يمنحك القوة عندما تشعر بالوحدة أو تحتاج إلى الدعم. ويعتبر من أفضل أدعية سؤال الله سبحانه وتعالى لطفل.
  • الأعياد الإسلامية والتواريخ المهمة مدرجة هنا

الأسئلة الشائعة

ماذا تعني عبارة "رابي لا تطهرني فردان وأنت خير الوارثين" باللغة الإنجليزية؟

هذا جزء من دعاء من القرآن الكريم - 21:89 من دعاء النبي زكريا عليه السلام. وفي اللغة الإنجليزية يعني "ربي لا تذرني عقيماً وأنت خير الوارثين".

ما سبب أهمية هذا الدعاء؟

يمكن للأزواج المسلمين استخدام هذا الدعاء إذا لم يتمكنوا من إنجاب طفل لأن هذا هو نفس الدعاء الذي قرأه النبي زكريا لنفس الغرض.

ماذا تعني كلمة "واريس" أو "وارث"؟

"واريس" هو مصطلح عربي يُترجم عادة إلى الإنجليزية على أنه مؤيد أو وريث.

المنشورات ذات الصلة