مرحبا بكم في موقع مواقيت الصلاة

أفضل مصدر لأدق أوقات الأذان والصلاة

Rabbi Jalni Muqimas Salati Dua: Meaning, Importance and Benefits

Are you familiar with the sacred Islamic supplication, “Rabbi Jalni Muqimas Salati”? Prophet Ibrahim recited this powerful Dua in the Quran, which holds significant importance for Muslims globally.

Our blog post aims to comprehensively understand this prayer, highlighting its full Arabic version, transliteration, meaning, and interpretation. Let’s dive into the deep sea of knowledge that will enhance your spiritual connection with Allah SWT.

Rabbi Jalni Muqimas Salati Dua in Arabic

Rabbi Jalni Muqimas Salati Dua Meaning, Importance and Benefits

“The Rabbi Jalni Muqimas Salati” Dua is a special prayer. It is part of the Holy Quran. The words are in Arabic, written as:

“رَبِّ ٱجۡعَلۡنِى مُقِيمَ ٱلصَّلَوٰةِ وَمِن ذُرِّيَّتِىۚ رَبَّنَا وَتَقَبَّلۡ دُعَآءِ”.

Prophet Ibrahim was the one who recited this Dua, and Allah SWT mentioned it in the Holy Quran. You can find it in Surah Ibrahim, Ayat number 40.

Transliteration of Rabbi Jalni Muqimas Salati Dua

The words of this Dua are recited together as a prayer by Muslims worldwide, and sound like this:

“Rab-bij-alnee muqeemas salaati wa min thur-riy-yatee, rabbana wata qab-bal Duaa”.

It may look hard for some people who do not speak Arabic. But with practice, it gets easier.

  • Are you searching for the most accurate Athan and Prayer times? You have come to the right place! Feel free to click on the hyperlink.

Full Meaning and Interpretation of this Dua

Full Meaning and Interpretation of this Dua

This Dua translates to “My Lord! Make me and those ˹believers˺ of my descendants keep up prayer. Our Lord! Accept my prayers.”

We ask Allah SWT for two things in this Dua. First, we ask Him to make us and our descendants pray regularly, and the word mentioned here is “Salah”, which is the obligatory Muslim prayer we offer five times a day. As we know, the fundamental difference between Muslims and non-Muslims is Salah (prayer). By reciting this, we essentially request Allah SWT to strengthen us and our descendants in our Islamic faith.

Second, we ask Allah SWT to accept all of our prayers, and this time, the word “Dua” refers to the supplications and wishes we make to Allah SWT.

Both Salah and Dua are essential for all Muslims. This is because if a Muslim prays regularly and all his Duas get accepted, his life will be more fulfilling and satisfying.

  • Download Muslim Sadiq app, and enjoy all top-notch features for everyday activities!

The Importance and Benefits of Reciting Rabbi Jalni Muqimas Salati Dua

The Importance and Benefits of Reciting Rabbi Jalni Muqimas Salati Dua

This Dua is regarded as a special one in the Islamic culture, not only because of its meaning but also because it was uttered by Prophet Ibrahim A.S. He was the Prophet and a friend of Allah SWT (Khalil Ullah), that’s why the chances of it being accepted are higher.

Most Muslims today recite this Dua in their final Tashahud. This Dua has many benefits, including the ability to make us and our children good Muslims by praying regularly. It may also increase the chances of our Duas being accepted.

  • Read Al Quran along with transliteration and interpretation in the easiest way possible.

  Conclusion

The “Rabbi Jalni Muqimas Salati” Dua from Surah Ibrahim in the Holy Quran is a profound prayer recited initially by Prophet Ibrahim A.S. and subsequently by Muslims worldwide. It requests steadfastness in prayer and the acceptance of supplications from Allah SWT. Its significance lies in its potential to strengthen faith, foster regular prayer, and enhance the likelihood of prayers being answered.

  • Looking for the Islamic holidays and important dates? Please click the hyperlink to access the up-to-date list.

FAQs

What does Rabbi Jalni Muqimas Salati mean?

Rabbi Jalni Muqimas Salati is a prayer from the Quran 14:40, asking Allah SWT to help keep up with prayers and blessings for one’s offspring.

Does saying this Dua benefit me?

Yes, this Dua brings many benefits, including Allah SWT’s blessings on yourself and your offspring and His acceptance of your supplication.

الحاخام جالني مقيماس صلاتي دعاء: المعنى والأهمية والفوائد

هل أنت على دراية بالدعاء الإسلامي المقدس "الحاخام جالني مقيم صلاتي"؟ قرأ النبي إبراهيم هذا الدعاء القوي في القرآن، والذي يحمل أهمية كبيرة للمسلمين على مستوى العالم. يهدف منشور مدونتنا إلى فهم هذه الصلاة بشكل شامل، وتسليط الضوء على نسختها العربية الكاملة، والترجمة الحرفية، والمعنى، والتفسير. دعونا نغوص في بحر المعرفة العميق الذي من شأنه أن يعزز علاقتك الروحية مع الله سبحانه وتعالى.

الحاخام جالني مقيم صلاتي دعاء باللغة العربية

الحاخام جالني مقيماس صلاتي دعاء المعنى والأهمية والفوائد "الحاخام جالني مقيم صلاتي" الدعاء هو صلاة خاصة. وهي جزء من القرآن الكريم. الكلمات باللغة العربية، مكتوبة على النحو التالي: "رَبِّ ٱجۡعَلۡنِى مُقِيمَ الصَّلَوَةِ وَمِن ذُرِّيَّتِىۚ رَبَّنَا وَتَقَبَّلۡ دُعَآءِ". النبي إبراهيم هو الذي قرأ هذا الدعاء، وقد ذكره الله سبحانه وتعالى في القرآن الكريم. تجده في سورة إبراهيم الآية رقم 40.

الترجمة الحرفية للحاخام جالني مقيماس صلاتي دوا

تتلى كلمات هذا الدعاء معًا كصلاة من قبل المسلمين في جميع أنحاء العالم، ويبدو كما يلي: "رب بيج ألني مقيم صلاتي ومن ثور ري ياتي، ربانا وتقب بال دعاء". قد يبدو الأمر صعبًا بالنسبة لبعض الأشخاص الذين لا يتحدثون العربية. ولكن مع الممارسة، يصبح الأمر أسهل.

المعنى الكامل وتفسير هذا الدعاء

المعنى الكامل لهذا الدعاء وتفسيره يُترجم هذا الدعاء إلى "ربي! أقمني وأولئك الذين آمنوا من ذريتي على الصلاة. ربنا! تقبل صلواتي." نسأل الله سبحانه وتعالى في هذا الدعاء شيئين. أولا: نسأله تعالى أن يجعلنا وذرياتنا نحافظ على الصلاة، والكلمة المذكورة هنا هي "الصلاة"، وهي صلاة المسلمين المفروضة التي نصليها خمس مرات في اليوم. كما نعلم، فإن الفرق الأساسي بين المسلمين وغير المسلمين هو الصلاة. من خلال قراءة هذا، نطلب من الله سبحانه وتعالى أن يقوينا وأحفادنا في عقيدتنا الإسلامية. ثانياً، نسأل الله سبحانه وتعالى أن يتقبل دعاءنا جميعاً، وهذه المرة كلمة "دعاء" تشير إلى الدعوات والتمنيات التي نقدمها إلى الله سبحانه وتعالى.كل من صلاح والدعاء ضروريان لجميع المسلمين. وذلك لأن المسلم إذا حافظ على الصلاة واستُقبلت جميع دعواته، ستكون حياته أكثر إشباعًا وإشباعًا.

أهمية وفوائد تلاوة الحاخام جالني مقيم صلاتي دعاء

أهمية وفوائد تلاوة الحاخام Jalni Muqimas Salati Dua ويعتبر هذا الدعاء من الدعاء الخاص في الثقافة الإسلامية، ليس فقط بسبب معناه ولكن أيضًا لأنه قاله النبي إبراهيم عليه السلام. لقد كان النبي وصديق الله سبحانه وتعالى (خليل الله)، ولهذا فإن فرص قبوله أعلى. يقرأ معظم المسلمين اليوم هذا الدعاء في التشهد الأخير. ولهذا الدعاء فوائد كثيرة، منها قدرته على جعلنا وأبنائنا مسلمين صالحين من خلال المحافظة على الصلاة. قد يزيد أيضًا من فرص قبول أدعيةنا.
  • اقرأ سورة القرآن مع الترجمة الصوتية والتفسير بأسهل طريقة ممكنة.

  الخلاصة

دعاء "الحاخام جالني مقيم صلاتي" من سورة إبراهيم في القرآن الكريم هو صلاة عميقة يتلوها في البداية النبي إبراهيم ع. ومن ثم من قبل المسلمين في جميع أنحاء العالم. ويطلب الثبات على الصلاة وقبول الدعاء من الله سبحانه وتعالى. تكمن أهميتها في قدرتها على تقوية الإيمان، وتعزيز الصلاة المنتظمة، وتعزيز احتمالية استجابة الدعاء.
  • هل تبحث عن الأعياد الإسلامية والتواريخ المهمة؟ الرجاء النقر فوق الارتباط التشعبي للوصول إلى القائمة المحدثة.

الأسئلة الشائعة

ماذا يعني الحاخام جالني مقيم صلاتي؟

الحاخام جلني مقيم صلاتي دعاء من القرآن 14:40، سائلاً الله سبحانه وتعالى أن يعينك على الصلوات والبركات من أجل ذريتك.

هل قول هذا الدعاء ينفعني؟

نعم، هذا الدعاء فيه فوائد كثيرة، منها صلاة الله سبحانه وتعالى عليك وعلى ذريتك وقبوله لدعائك.

المنشورات ذات الصلة