مرحبا بكم في موقع مواقيت الصلاة

أفضل مصدر لأدق أوقات الأذان والصلاة

Allahumma Akfini Bihalalika an Haramika: Full Dua Meaning and Benefits

Are you grappling with the weight of debt and looking for solace in your faith? The Dua “Allahumma Akfini Bihalika an Haramika”, taught by Prophet Muhammed (PBUH), can be a powerful supplication for those seeking help to overcome financial burdens.

This article will explain the meaning, pronunciation, and significance of this potent Islamic prayer, providing a spiritual tool to enhance your trust in Allah SWT on your journey toward financial freedom.

Meaning and Pronunciation of “Allahumma Akfini Bihalalika an Haramika” Dua

Meaning and Pronunciation of "Allahumma Akfini Bihalalika an Haramika" Dua

Understanding the meaning and correct pronunciation of this special Dua is critical, as it translates to a powerful supplication to Allah SWT for His assistance in meeting our needs through lawful means, with the goal of living a sin-free life.

This section will provide the full Arabic text of the Dua and its phonetic transcription for accurate pronunciation and English translation.

Full Dua in Arabic

The Dua “Allahumma Akfini Bihalalika an Haramika” is in Arabic. It is written in the following form:

“اللَّهُمَّ اكْفِنِي بِحَلاَلِكَ عَنْ حَرَامِكَ وَأَغْنِنِي بِفَضْلِكَ عَمَّنْ سِوَاك”.

Transliteration

Transliteration of a Dua is vital. It helps people who do not speak Arabic to say the Dua in the right way. Below is the transliteration:

“Allahumma Akfini Bihalalika an Haramika wa Aghnini Bifadlika Amman Siwak”.

Translation

The Dua means the following: “O Allah, suffice me with what You have allowed instead of what You have forbidden, and make me independent of all others besides You.”

In this Dua, we ask Allah SWT for several things. First of all, we ask Him to keep us away from Haram, which are any forbidden actions or deeds according to the Islamic teachings. Secondly, we ask Allah SWT to make us independent from everyone except for Him.

  • Are you searching for the most accurate Athan and Prayer times? You have come to the right place! Feel free to click on the hyperlink.

Reference and Source of the Dua

Reference and Source of the Dua

There is a beautiful story behind this Dua; it comes from Ali R.A, The fourth Khalifah.

Once, a slave came to him and said that he was unable to pay the price of his freedom, so Ali R.A replied:

“Shall I not teach you words that the Messenger of Allah SWT (ﷺ) taught me? If you had a debt upon you as large as a huge mountain, Allah SWT would fulfill it for you.”

After saying this, he repeated the Dua “Allāhummakfinī biḥalālika `an ḥarāmika, wa aghninī bi faḍlika `amman siwāka. Jami` at-Tirmidhi 3563

  • Download Muslim Sadiq app, and enjoy all top-notch features for everyday activities!

The Significance and Benefits of this Dua

The Significance and Benefits of this Dua

This Dua holds significant value. Reciting it can help in paying off huge debts, as the Prophet Muhammad PBUH taught it to Ali R.A.

Trusting Allah SWT and saying this Dua is an excellent way to get out of debt. Using this Dua can also bring many benefits into our lives. It helps us feel content with what we have in life.

It also helps us move away from forbidden things in Islam (Haram) and brings us closer to Halal or lawful things for our needs, consistent with the Islamic beliefs and teachings.

With a faith-filled heart, on making this supplication regularly, one relies solely on Allah SWT’s grace for sustenance, seeking enrichment from quick relief brought by Him alone rather than turning to others, unknowingly violating their rights imposed due to loans taken or dealing with fear pressure.

  • Read Al Quran along with transliteration and interpretation in the easiest way possible.

Conclusion

We can use this Dua in times of need. By saying “Allahumma Akfini Bihalalika an Haramika”, we ask for aid from Allah SWT alone. We trust He will help us avoid wrongful acts and give us what we need.

So, let’s make it a habit to recite this Dua regularly!

  • Looking for the Islamic holidays and important dates? Please click the hyperlink to access the up-to-date list.

FAQs

How can this Dua help me pay off debt?

Yes, as mentioned in the hadith, when a slave came to Ali R.A and told him that he could not pay off his debt, Ali R.A said that Prophet Muhammad PBUH told him about a Dua for this purpose, and then he recited this Dua.

Do I need to know Arabic to say this Dua?

No! You can learn and recite the pronunciation even if you don’t speak Arabic.

How did we get the “Allahumma Akfini Bihalalika an Haramika” Dua?

Many Duas were taught to us by Prophet Muhammad (PBUH), including this Dua.

Does saying this Dua have benefits other than paying off my debts?

Yes! The benefits of reciting this Dua are numerous: it promotes piety, financial stability, and independence, strengthens our faith in Allah SWT, and reminds us not to fear people but to trust Allah SWT’s plan.

اللهم أكفيني بهالاليكا آن حراميكا: معنى الدعاء الكامل وفوائده

هل تتصارع مع ثقل الديون وتبحث عن العزاء في إيمانك؟ يمكن أن يكون دعاء "اللهم أكفيني بهاليكا حراما" الذي علمه النبي محمد (صلى الله عليه وسلم)، دعاء قويا لأولئك الذين يطلبون المساعدة للتغلب على الأعباء المالية. ستشرح هذه المقالة معنى هذه الصلاة الإسلامية القوية ونطقها وأهميتها، مما يوفر أداة روحية لتعزيز ثقتك بالله سبحانه وتعالى في رحلتك نحو الحرية المالية.

معنى ونطق دعاء "Allahumma Akfini Bihalalika an Haramika"

معنى ونطق إن فهم المعنى والنطق الصحيح لهذا الدعاء الخاص أمر بالغ الأهمية، لأنه يترجم إلى دعاء قوي إلى الله سبحانه وتعالى لمساعدته في تلبية احتياجاتنا من خلال الوسائل المشروعة، بهدف العيش حياة خالية من الخطيئة. سيوفر هذا القسم النص العربي الكامل للدعاء ونسخه الصوتي من أجل النطق الدقيق والترجمة الإنجليزية.

الدعاء كاملا باللغة العربية

دعاء "اللهم أكفيني بيهاليكا حراميكا" باللغة العربية. ويكتب على الشكل التالي: "اللَّهُمَّ اكْفِنِي بِحَلاَلِكَ عَنْ حَرَامِكَ وَأَغْنِنِي بِفَضْلِكَ عَمْ أَنَّْ سِوَاك".

التحويل الصوتي

الترجمة الصوتية للدعاء أمر حيوي. يساعد الأشخاص الذين لا يتحدثون اللغة العربية على نطق الدعاء بالطريقة الصحيحة. وفيما يلي الترجمة الحرفية: "اللهم أكفيني بحلالك وحراميكا وأغنيني بفادليكة عمان سواك".

الترجمة

الدعاء يعني: "اللهم اكفني حلالك عما حرمتني، واغنني عن كل من سواك". في هذا الدعاء نسأل الله سبحانه وتعالى عدة أشياء. بداية نسأله تعالى أن يبعدنا عن الحرام، وهو أي فعل أو فعل محرم حسب تعاليم الإسلام. ثانياً: نسأل الله سبحانه وتعالى أن يغنينا عن الجميع إلا هو.

مرجع الدعاء ومصدره

مرجع ومصدر الدعاء هناك قصة جميلة وراء هذا الدعاء؛ يأتي من علي رضي الله عنه، الخليفة الرابع. ذات مرة جاءه عبد وقال له إنه غير قادر على دفع ثمن حريته، فأجاب علي رضي الله عنه:«ألا أعلمك كلمات علمنيها رسول الله صلى الله عليه وسلم؟ لو كان عليك دين مثل جبل عظيم لقضاه الله عنك». وبعد أن قال هذا كرر دعاء "اللهم مكفيني بحلالك عن حرامك وأغنيني بفضلك عمّان سواكه". جامع الترمذي 3563

أهمية هذا الدعاء وفوائده

أهمية هذا الدعاء وفوائده هذا الدعاء يحمل قيمة كبيرة. قراءتها يمكن أن تساعد في سداد ديون ضخمة، كما علمها النبي محمد صلى الله عليه وسلم لعلي رضي الله عنه. الثقة بالله سبحانه وتعالى وقول هذا الدعاء هي طريقة ممتازة للتخلص من الديون. استخدام هذا الدعاء يمكن أن يجلب العديد من الفوائد لحياتنا. فهو يساعدنا على الشعور بالرضا عما لدينا في الحياة. كما أنه يساعدنا على الابتعاد عن المحرمات في الإسلام (الحرام) ويقربنا من الحلال أو الحلال لاحتياجاتنا، بما يتوافق مع المعتقدات والتعاليم الإسلامية. بقلب مملوء بالإيمان، عند أداء هذا الدعاء بانتظام، يعتمد المرء فقط على نعمة الله سبحانه وتعالى في الرزق، ويسعى إلى الإثراء من الفرج السريع الذي يجلبه وحده بدلاً من اللجوء إلى الآخرين، وانتهاك حقوقهم المفروضة دون علم بسبب القروض المتخذة أو التعامل مع الآخرين. ضغط الخوف.
  • اقرأ سورة القرآن مع الترجمة الصوتية والتفسير بأسهل طريقة ممكنة.

الاستنتاج

يمكننا استخدام هذا الدعاء في أوقات الحاجة. بقول "اللهم أكفيني بهالاليكا وحراميكا" نطلب العون من الله سبحانه وتعالى وحده. نحن على ثقة بأنه سيساعدنا على تجنب الأفعال الخاطئة ويعطينا ما نحتاج إليه. لذا، دعونا نجعل من قراءة هذا الدعاء عادة بانتظام!
  • هل تبحث عن الأعياد الإسلامية والتواريخ المهمة؟ الرجاء النقر فوق الارتباط التشعبي للوصول إلى القائمة المحدثة.

الأسئلة الشائعة

كيف يمكن لهذا الدعاء أن يساعدني في سداد الديون؟

نعم، كما ورد في الحديث، عندما جاء أحد العبيد إلى علي رضي الله عنه وأخبره أنه لا يستطيع سداد دينه، قال علي رضي الله عنه أن النبي محمد صلى الله عليه وسلم أخبره عن دعاء لهذا الغرض، ثم قرأ هذا الدعاء.

هل أحتاج إلى معرفة اللغة العربية لأقول هذا الدعاء؟

لا! يمكنك تعلم وقراءة النطق حتى لو كنت لا تتحدث العربية.

كيف حصلنا على دعاء "اللهم أكفيني بيهاليكا حراميكا"؟

لقد علمنا النبي محمد (ص) العديد من الأدعية، بما في ذلك هذا الدعاء.

هل قول هذا الدعاء له فوائد غير سداد ديوني؟

نعم! فوائد تلاوة هذا الدعاء عديدة: فهو يعزز التقوى والاستقرار المالي والاستقلال، ويقوي إيماننا بالله سبحانه وتعالى، ويذكرنا بعدم الخوف من الناس ولكن الثقة في خطة الله سبحانه وتعالى.

المنشورات ذات الصلة